Wednesday 4 July 2012

Surat untuk mu.......


Dear Ayah terchenta,

Ayah.. ayah. Memang sporting. Tapi sporting2 dia, kene hati2 gak tingkahlaku aku tuh. Kang silap hari bulan, aku yang terpelanting. Ayah sgt rajin g jenjln. Berdesupppp moto o kete kalau aku mintak tolong hantar or amek aku kat mane2. Ayah memang TERBAEK!! Ayah;; pandai gak masak. Even aku nak buat pancake. His pancake’s recipe pon I used to it. Lupe- tanye, lupe- tanye.. Ayah// kuat nau berborak. Kalau ayah dpt borak memang xhabis2. Ayah// suke nau wat keje laju2. Kelam-kabut. Huru-hara dibuatnya. Nak2 kalau masuk dapur.. Fuhhh!! Ayah//xsuke makan pedas2. Suke mkn sup2. Suke ngeteh. Suke tdo pas Zohor. Suke xpkai baju time kt rumah. Kulit mcm buaya. Org sejuk, ayah selumber je. Ayah//walaupon aku ni seorg2nye anak pompuan, his not too pampered me. Hang nak.. hang beli sendiri… hahahh!! Ayah// adik sayang ayah too much s much s no end. Yayyy! RESPECT HIM

Dear Emak the luvly person,

Mak,//Tegas tapi sangat caring! Yes she is… Mak//ratu dihatiku. Sepatah mak ckp.. berpatah2 aku cakap. Tapi mak memang straight. Patah2 aku xhabes ayat, mak da potong balik. Mothers kan… Mak//terer gile masak. Masuk masterchef mst mak menang. Hobi mak suka memasak. Aku tolong kacau2 dlm kuali, potong memotong pon xpe. Nak order masak ape pon xpe aih... Tapi igt!! buku resepi mak da bg kat aku. Mak//suke nasihat2. Well. Every words she said adalah doa kan.. So, as a daughter kene la jage diri, jage maruah keluarga, jage2.. ada yang memerhati. Mak//sangat pemurah. Bile g kuar memane, Nampak baju or ape2 je la yang berkenan.. xbeli untuk dia. But she bought for me. Mak//suke mintak pendapat aku in her colour dress n tudung matching on. Tapi xpe. Aku suke.. rase mcm stylist la pulak kan.. Yayy!! SAYANG MAK KUAT2 ♥♥♥ ayat yang selalu mak ckp::

~ Kalau aku panggil ‘mak’ banyak kali.. mak akan jawab:: ‘’ape mak mik mak mik?’’   hahah god!

~ Bile aku kate sedapnye lauk ni.. mak ckp: “makan laa nakkk….~’’ How sweet. Mcm zaman dulu2 punye ayat.

~ kalau cite pasal hantu. Mak akan ckp blk: “dalam badan kau ade hantu!!’’ erk..

------------------------------------------------

SEKIAN…. AKHIR KATA DARI ANAKMU,

PECAH KACA PECAH GELAS, 
SUDAH BACA HARAP BALAS,



P/s:: Mak ayah aku bukan bace pon aku tulis ni.. hahhaahh!

2 comments:

  1. tak pe! mummy Ash baca. hahaha. nnt sy sampaikan kat pak cik n mak cik. wakakakaka.

    ReplyDelete
  2. hehehe...comel je surat dari anak ni :)

    ReplyDelete