Thursday 31 March 2016

Belajar dari yg lepas

Assalamualaikum hyeee

Well.. Hrni hari ke 23 aku berpantang..
Nak citekann 'belajar dr yg lps'...
Apetewwww???

------

My 1st daughter da nak masuk 2.5yo da.. So ape yg aku belajar dr anak pertama ni?? Anak mendidik ibu??? Haha... Bukan la kate xamalkan time yg 1st ni. Cume x praktikkan hari2... So anak kedua i shud b more n more do it!!

Time mengandung::

- bykkan mengaji surah2 yg disarankan semasa mengandung.. Mcm surah maryam--yusoff--hujurat dll

- bykkan buat keje rumah! (Time mengandung yg 1st dulu aku jd pemalas dan menjadi ratu)

- kurangkan marah (yeke??)

Time nak bersalin::

- Lagi laaa... Lg dekat nak bersalin... Setiap mlm b4 tdo bace surah maryam-- kt opis lepas punch card bace-- lepas zohor bace.. Selagi boleh bace.. Aku baceee.. Sebabnye?? Nak dptkan khasiat surah tu? Dgn izinNya laaa..

- bace ayat 7 surah at-tariq.. Surah ni ceritakan pasal kejadian manusia. Tp bace 1 ayat tu je. Ayat 7. Ayat ni disaran bace time dkt2 nak bersalin.. (Sila rujuk tafsir utk tau makne ayat ni ye)

- bawak air zam2.. Minomm tau.. Selawat dipermudahkan.. (Time 1st en husband buatkan air selusuh dia bace surah2. Tp aku xsempat mnom) yg 2nd ni. Xde selusuh2.. Air zam2 tu je..

- ape lagi ek?? Haa.. Mintak maaf ngan mak ayah.. N husband.. <---- penting ni..

Dah lepas bersalin:

- xtangkap gambar anak n post to public sampai abes pantangg!! Hihi..

Hmmm... Tu je kot.. Kalau ade lg kite bertemu di part II pulak ye.. Hihi..



Till then xoxo


No comments:

Post a Comment