Friday 15 July 2011

Good Morning Cekgu..!!

                                                                      ~My Ambition is.......                                                
@Tadika
Q:Ain, da besa nak jadi ape?
A: Cekgu
@Sekolah rendah
Q:Ain, da besa nak jadi ape?
A: Cekgu
@Sekolah menengah
Q:Ain, da besa nak jadi ape?
A: Cekgu

---------------------------------------------------------------------------------------
*sume pon cekgu…!!!! Knape tah suke sgt ngan profession nih.. Even pas PMR, aku masok skola aliran teknik, cite2 pon maintain lagik.. Tapi naek ke Diploma(Civil Engineering).. cite2 ku berubah..
Reason for changing: (konon berfikir secara matang la nih)
#1 Ade hati nak ajar anak org padahal ilmu x cukup mane pon
#2 Xlayak. (result bukan gempak pon) ajar BI, maths dak darjah 4 pon merangkak2..
#3 Paling xlayak--àsebab aku seorg yg GARANG!!! (semua kazen aku kate aku garang)… ahahahah… abes anak org kene marah kalau aku ngajar nnt..
Currently I’ve become a govt. servant based on my qualification.. The conclusion is, whatever ur profession (yang HALAL la kann), b’syukur byk2.. Rezeki Allah kann.. Jgn buat keje HALF-HEARTED.. nnt jadi xikhlas ok… keh keh..


4 comments:

  1. layak..mmg de rupa cikgu..blum test blum tau la ngoi! hahahahaha

    ReplyDelete
  2. aku rase kan semua budak2 mase kecik pon nak jagi cikgu..sbb aku pon konon nak jadi cikgu...haha

    ReplyDelete