Thursday 24 November 2011

Awat ceQ???

well.. well...
sejak- sejak jadi rakyat jelata Penang nih...
da reti terer da aku bahasa/perkataan pelik dr diorang nih..
alaaa... yang laen2.. biase je laa kannn.... korang pon tau sikit2  bahasa utara gak kan...
dok Malaysia xtau gak, xtau laaa kann!!
cewahhhh... nak dengaq aku speaking mai la melawat sini... ahahaha!!!
meh ceq nak habaq mai kat hang pa words aku aku akan ternganga xpaham bile depa nih ckp dulu... ek eleyyh kau Ain, budget da lame pulak dok sini...

Some of The Words is:

1. Cemiuh = jemu
2. Celuih = muat.. (cth ayat: "haa.. x celuih nak tumpang kete")
3. To ku aaa'' (part aaa'' nih kene sengau kan sikit pronounce nye ) = tauhu
4. Kelmarin = semalam.. (maknenye kalau diorg kate kelmarin jgn ingat the day b4 yesterday lak) heee....
5. Sembawa = pelawa
6. Serawa pisang = aku kat umah panggil pengat pisang.
7. Segak = xkire la ko tuh laki ke ppuan.. kalau pkai smart2, cantek2 mesti diorg kate "segak aihhhh"! ahah

2 comments:

  1. besh blajar bnyk bahasa kan =D

    ReplyDelete
  2. pasni kite blaja same2 bahasa korea lak k... :)
    ko kan suke SuJu..

    ReplyDelete