Monday 6 August 2012

Maen Masak2: Murtabak Maggi








Oh hye..
This recipe aku amek dr blog CIK EPAL yg kiut tu..
So!! Shes makes me Craving this dish n i'd tried this for juadah bebuke that day..
Aku x ikot recipe dia bulat2. Aku ubah sikit ikot tekak aku. Heh. Maafkan saye~
Bahan2; ni budget utk 4 org
3 pek maggi kari
2biji telor/pek(means aku gune 6 biji r)
Cheddar cheese
Bahan utk tumis:
Butter
Bawang putih
Capsicum
Daging kisar
Fishballs + fish cake
Garam sikit
Cara nak buat:
* Rebus maggi-da kembang toskan-masuk dlm mangkuk-masukkan perencah maggi-telor-cheese-gaulkan sesuke hati
* Tumiskan bahan2 yang kene tumis tu semua-da siap-masukkan dlm mangkuk maggi tu-gaul lagik
* dah sebati??? Okeh gudd.. Next...
* amek frying pan- letak minyak sikit-pastu masak maggi td-ala2 mcm wat pancake
* da siap-letak dlm piring- taburkan cheese-n cili sos
* ITS DONE!!! Heee....



P/s: Semudah masak maggi kot.. Tapi peloh2 gak r.. 1st trial.
Published with Blogger-droid v2.0.6

2 comments:

  1. penah buat dulu masa zaman bujang. buat kat rumah kawan.
    memang laku.
    panas2 habis.
    sekarang kene asah balik skill masak murtabak megi ni. ingat2 lupa

    ReplyDelete
  2. wah, nak try jugak la this weekend. this year bln posa, plg mls wt desert n menda2 cengini.huhu

    ReplyDelete