Wednesday 18 December 2013

Amalan berpantang aku







Assalamualaikum wtb
Alhamdulillah da 24hr da aku berpantang
Ok ni nak cite sket amalan berpantang lepas bersalin aku..
Fyi aku berpantang kt gumah mak aku. Thanks mak!!! :))
Rutin harian.
630-730am:: mak bg light bekfes. Nescafe or kopi ngan biskut or roti
Pastu bg tungku skali.
Pas en. Daling g keje. Mak or ayah jg bby zahra afeeya. Sbb aku nak mnd.
Time mnd mak sediakan:: air pns + asam keping( utk cuci luke bersalin) & air pns+ daun pandan utk mandi. Legaaa...
Pkai bju lengan pjg, stokin, takot angin masok urat. Pakai bengkung.(tp aku apply korset premium beautiful + losyen anugerah tu) --- pastu Jln kepit n slow(yg ni aku failed)- slalu kene mrh jln laju.huhu..
Pastu bekfes:: mkn cm nasik goreng ke,, air wajib aku time bekfes. Susu Higoat+ shaklee esp.
Pas bekfes mkn obat:: set bersalin shaklee. Aku mmg x amek jamu2. Takot pns. Lgpon bf. So takot bby pon pns.
Skrg hobi aku:: nyusukan anak n pump susu. Ade la 70pek da stok. Alhmdulillah..
Lunch:: mak aku msk masakan org pantang la.. Xmkn ayam, sayor sejuk xmkn, setiap kali time mkn, mesti licin pggan aku.. Haha.. Sape kate mknn org pantang xsedap??
Lps lunch:: mkn obat lg..
Ptg mandi... Tungku lagi kekadang tu, kalau cuace sejuk..
Mnom ptg:: aku slalu wt air je.. Mkn x pon. Btw.. Asik haus je tekak ni skrg kannn?! Nak mnom ais kirim slm je laa... Heee...
Mkn mlm:: repeat blk lunch punye lauk.
Mlm:: 930 da masok blk. Get ready melyn puteri tercinta ni., setiap 2 jam dia bgon nak syusyu.. Aloalo.., anak ibu,,
K tu je nak cite utk kali ni.. Hee.. Bye. Wassalam...
P/s:: pantang 100 hari?? Boleh ke ain... Haha..
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment