Monday 13 January 2014

zahra Afeeya:: minom susu ibu anda jd sehat dan kuat

"dan ibu2 hendaklah menyusukan anak2 mrk selama 2tahun genap, iaitu bg org yg hendak menyempurnakan penyusuan itu. dan kewajiban ayah memberi makan dan pakaian kpd para ibu dgn cara yg makruf".-surah al baqarah:233

-----
Assalamualaikum
Alhamdulillah hrni da 49hr ibu.. dan 49hr anak.

-----
ni nak cite, as u known afeeya sgt kuat nyusu dan alhamdulillah aku leh produce susu. aku start buat stock awal dec, skrg da januari. hmm.. tau x aku da dpt buat brape pek? till tonite ade 244 pek. tp ade jgk aku slh count, double count.


-----
skrg aku ajar afeeya siang hisap botol, mlm br direct feed. Alhamdulillah so far ok. n hopefully ok sbb aku bekeje kann.. kenela ajar awl

biase 1 pek aku letak 4-5oz. afeeya biase  sekali mnom 2-2.5oz. so.. kalau thaw tu dpt la 2 kali mnom.. kadang tu belom abes expired hours da abes. haaa....

------
mule aku letak stock aku kat gumah mak. sbb pantang sane. tp cm terlebih muatan aku pindah ke peti ais gumah ku. tp mcm terlebih muatan gak. kitorg bli chest freezer. nape?? aku pump awl dec kan? kalau peti ais rumah tahan 3bln. ini bermakne expired bln 3. dan bln 3 la aku masuk keje. memang la skrg running number stock yg dh ade, tp kalau mnom 103 out of 244 mcm xterkejo gamak nye, so.. we decide to bli that. tahan 6bln.

hmm,. tgok je la gamba ni



No comments:

Post a Comment