Wednesday 15 January 2014

Zahra Afeeya: ruam!!!





Assalamualaikum
Alhamdulillah hrni da 51hr
-----
Hrtuh afeeya kene ruam. Ruam susu or ruam panas org kate.
Kesian.. Merah2 muke.. Dia suke gosok2 mitten kt muke.. Gatal kot..
Mule aku aku sapu bedak merah(agnesia). Kejap hlg esok ade lg. Aku ape lg., meng google laa.. Mostly blog yg bace bby diorg pon cmni. Mcm2 diorg try..
Aku try gune aloe vera gel. Mule bli gel utk elak melecet time pampers. So.. Aku bace kt botol tu. 100% aloe vera. Cpt menyerap. Aku tnye en.abg, boleh letak x.. He said yes can can.. Aku ape lagi,, sokmo menepek gel tu kt muke anak...
Alhamdulillah da seminggu lebih pakai, nmpk sgt kurangnye. Licin.. Xde bintik2... Baru la mcm baby... Even da elok. Tp still gune gak,, sbb ruam ni cpt jd kalau pns..
Ibu pon gune. Tgn alergic kalau kene sabun. Kering..
* 2 gambar atas mase kene.. Nmpk x bintik2 tu
* gamba gel
* yayy!! Da licin.. Alhamdulillah.
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment