Monday 10 October 2011

Kalau korg jadi aku… ape korang rase???

-Aku bercinta selama 7 tahun. His the 1st after I 18’s. same as him too.
-kitorgnye style: jenis x kesah.(ikut cara dia) & simple. don't make it complicated.
i) nak kuar g mane xyah gtau pon xpe. Kdg2, bile msg tetibe da tau kat situ.. ehh? Tapi lame2 biase r..
ii) kuar ngan sape?? Xyah tau details sgt. –cukup sekadar “kuar ngan kwn” –lame2 biase r.
iii) kalau dia boleh xamek tau aku kuar ngan sape, g mane… means aku pon kene treat dia cmtu gak even aku kesah sbnrnye.tapi lame2 biase r..
iv) xkecoh2 buat relation status kat FB, xcomment2 sgt, gamba2 xbyk upload. (aku rase org yg mmg x kenal aku secara rapat mmg xtau yg aku nih ade BF ke x..)
v)aku akui aku jenis keras kepala, degil. Tapi aku seorg independent . Xsuke menyusahkan org w/pon dia BF aku. Selagi aku boleh buat, aku try. Sumtimes jek aku mintak tolong.. same r cm die pon..
-          Tapi ape yg buatkan kitorg bertahan selama 7 tahun ialah: TRUST & SAYANG. + jgn pikir yg   –ve(kekdg pikir gak). + persefahaman.
-          Tapi perjalanan xsemuanya mudah. Kalau Allah da tunjukkan petunjuk kat kita, ade lah hikmah disebaliknya.
-          Kalau TRUST & SYG yg ikhlas xdihargai; mmg saket hati sgt..
-          Aku clash ngan dia bulan pose ritu. Ramadhan ke-10. Kitorg couple 10.5.2004, clash pon date 10hb. Tapi Aug 2011. Kalau da xboleh diselamatkan I’ve decided to ENDs it.
-          Sebabnye: xyah state sini. LET BYGONE BE BYGONE
Bayangkan:
i)                    Aku clash time bulan pose
ii)                   Aku sensorg kat Penang nih. - LONER
iii)                 Bebuke sensorg, kuar sensorg,- lagi terase sunyi + baru lepas putus cintakan.. (nangis la ape lagi)
iv)                 Baru2 ritu, aku xleh dok sensorg, balik keje je mst nangis, rase mcm nak jerit Y diz happen to me.??
v)                  Even aku da biase sensorg, tapi disebabkan perkara nih, sumtimes aku rase DOWN sgt.
vi)                 Aku rase, kalau org laen, mmg da gile da….. bykkan bersabar  &Istighfar..
*Kalau tengok aku.. mmg nmpk KENTAL, gelak2,(mcm xde pape b’laku) tapi dlm hati…….. Tuhan jek tau…
*Pengajaran: Kalau b’cinta: Jgn PERCAYA sgt, jgn SAYANG sgt… (kalau jgn SETIA sgt boleh x) huuuuuuuu…
*Semoga ape yg berlaku nih ade hikmah disebaliknya. Hanya terima ketentuanNYA dgn redha dan berdoa supaya Allah memberi kekuatan utkku.
THE END

4 comments:

  1. klu aku jd ko..aku pon akn jd mcm ko..tak nak r jd gile..sendiri jg ssh klu gile huhuhu
    be strong..*mcm yg ko slalu ckp..chill =)

    ReplyDelete
  2. tuk p'mulaan maybe agk brt tuk ko trm.tp lama2 gone a be ok.trust me..Allah temukan org yg salah dulu sblum dia temukan org yg btl.dont p'tikaikan nape ditakdirkn b'sama dgn die.coz ade hikmah yg ptt ko amik dr pekenalan 2.i know u strong aiwa..gambate!aja2 fighting!

    ReplyDelete